Halaman

Cara kira kalori

Untuk menurunkan berat badan , anda perlu mengurangkan pengambilan kalori harian anda supaya jumlah itu kurang daripada kalori harian anda membakar . Dalam usaha untuk mengurangkan berat badan, anda perlu pengambilan kalori anda untuk kurang daripada jumlah kalori harian anda dibakar. Menggunakan kalkulator berat badan kami, anda akan tiba di kalori yang anda perlu makan untuk mencapai matlamat berat badan anda. Ingat, terdapat pelbagai yang sihat di mana untuk mencapai berat ini. Menyekat terlalu banyak boleh memudaratkan kesihatan anda. Matlamatnya adalah untuk mencapai berat badan kira-kira 0,5-2 pound seminggu supaya badan anda mempunyai masa untuk menyesuaikan diri dan anda akan lebih mudah untuk menjaga berat badan dalam jangka masa panjang .


1 calorie = 4.18400 joules

Perlu Tahu Bagaimana Ramai Kalori Anda Perlu Pengambilan ?

Pengambilan kalori harian anda mungkin berbeza-beza bergantung kepada jumlah aktiviti yang anda lakukan. Jika anda bersenam lebih pada satu hari, anda mungkin perlu makan lebih untuk menjana senaman itu. Sebagai peraturan ibu jari , anda tidak mahu melebihi defisit ( atau makan kurang daripada ) 1000 kalori yang lebih rendah daripada jumlah kalori yang terbakar. Pengambilan kalori minimum mutlak harus 1200 untuk wanita dan 1500 bagi lelaki.

Site Meter