Halaman

Senarai idea untuk pemasaran produk anda


Pemasaran produk adalah salah satu cara untuk orang lain tahu tentang produk anda dan berikut adalah beberapa cara yang mungkin anda pernah gunakan dan belum pernah gunakan dalam pemasaran produk anda.

1. Berikan kalendar syarikat anda secara percuma kepada para pelanggan.

2. Cetak gambar produk yang anda jual pada belakang business card anda.

3. Sentiasa bawa business card anda. Berikannya pada potential customer dan tinggalkannya di tempat-tempat yang pernah anda lawati.

4. Sertai persatuan perdagangan atau organisasi yang berkaitan dengan industri anda.

5. Buat product drawing / gift certificate dan gunakan borang untuk mengumpul alamat surat-menyurat pelanggan.

6. Buat brochures untuk services yang ditawarkan oleh produk anda.

7. Menjalankan klinik bulanan tentang produk atau perkhidmatan yang anda tawarkan dan edarkan flyers tentang kelebihan / manfaat produk anda.

8. Mencetak slogan untuk perniagaan anda pada kepala surat, kepingan penutup faks, e -mel dan invois.

9. Membangunkan laman web untuk mempamerkan produk anda, perkhidmatan dan lokasi. Letakkan URL laman web anda pada semua bahan-bahan pemasaran .

10. Letakkan testimonial pelanggan anda pada bahan pemasaran anda seperti flyers / email.

11. Menulis artikel atau tip mengenai topik-topik yang berkaitan dengan industri anda.

12. Buat iklan pada akhbar tempatan, jurnal perdagangan atau penerbitan lain.

13. Buat majlis untuk pekerja anda dan rakan-rakan / saudara-mara mereka.

14. Buat t-shirt yang mempunyai logo produk anda dan berikan secara percuma kepada kakitangan anda untuk dipakai.

15. Hantar siaran akhbar nilai berita sekerap yang diperlukan.

16. Buat anugerah tahunan dan publisiti itu.

17. Membangunkan rancangan TV anda sendiri di khusus anda dan mengemukakannya kepada stesen kabel tempatan anda atau stesen penyiaran awam .

18. Buat kit media dan menyimpan kandungannya semasa.

19. Gunakan mesin penjawab atau sistem mel suara untuk menangkap selepas waktu panggilan telefon. Termasuk maklumat asas dalam mesej keluar anda seperti waktu perniagaan , lokasi , laman web, dan lain-lain

20. Sertai Dewan Perniagaan di mana anda boleh rangkaian dengan pemilik perniagaan kawasan.

21. Mengadakan rumah terbuka. Menjemput pegawai-pegawai bandar yang terkenal dan akhbar.

22. Dapatkan nombor telefon tempatan atau bebas tol dilupakan.

23. Letakkan iklan dalam penerbitan pasaran anda berbunyi . Pastikan untuk sampai ke pasaran yang tidak berbahasa Inggeris juga.

24. Mengedarkan produk khusus seperti pen, pad tetikus, atau cawan dengan logo kedai anda .

25. Iklan di lokasi yang kreatif seperti bangku taman , bas, dan laman web popular.

26. Meningkatkan papan tanda bangunan anda.

27. Dapatkan gerai di pameran perdagangan atau ekspo dihadiri oleh pasaran sasaran anda.

28. Beri ucapan atau sukarelawan untuk hari kerjaya di sekolah yang tinggi.

29. Penaja kawasan Mengamalkan -a- Lebuhraya dalam komuniti anda untuk menjaga jalan-jalan bebas sampah .

30. Menderma produk atau perkhidmatan anda ke acara amal atau lelongan .

31. Mempunyai iklan Yellow Pages disenaraikan di bawah industri utama anda dan dalam kategori yang berkaitan.

32. Sukarela masa anda untuk badan-badan kebajikan atau bukan keuntungan.

33. Buat program kesetiaan untuk memberi ganjaran kepada pelanggan yang sedia ada.

34. Buat e-mel opt-in atau cetak surat berita untuk pelanggan anda. Isi setiap edisi dengan istimewa , tips dan maklumat yang menepati masa lain.

35. Hantar ditulis tangan terima kasih nota kepada pelanggan penting setiap peluang yang anda dapat.

36. Gunakan sampul surat yang berwarna terang dan tidak bergerak unik apabila menghantar keping mel terus.

37. Menunjukkan demo produk atau video berkaitan di televisyen di tingkat jualan semasa waktu kedai.

38. Buku tetamu selebriti untuk acara di kedai anda. Menggunakan orang dalam industri atau televisyen sauh berita anda atau pengarang tempatan.

39. Mewujudkan memaparkan tingkap di lokasi jauh dari kedai anda. Lapangan terbang, hospital , dan bangunan pejabat besar kadang-kadang mempunyai kawasan paparan mereka menyewa kepada perniagaan tempatan.

40. Bekerjasama dengan perniagaan bukan bersaing - di kawasan anda untuk menawarkan promosi pakej.

41. Pilih hari yang paling perlahan dalam seminggu untuk mengadakan jualan satu hari.

42. Buat panas, menyambut kawasan menunggu untuk pelanggan anda.

43. Menyediakan tambahan latihan khidmat pelanggan untuk kakitangan anda .

44. Daftar untuk surat berita atau menyertai kumpulan perbincangan dalam talian dalam industri anda.

45. Jika boleh, pinjaman kemudahan anda untuk kumpulan-kumpulan lain untuk tempat pertemuan .

46. Buat pin kelapak unik berdasarkan produk-produk anda menjual memakai mesyuarat.

47. Pilih pelanggan tetap untuk menyoroti sebagai Pelanggan Bulan . Buat tulis ringkas sehingga mengemukakan kepada akhbar tentang pelanggan dan pastikan untuk memberi dia satu salinan artikel dan juga mempunyai satu dirangka untuk menggantung di kedai.

48. Kepada pasangan perlahan barangan bergerak dengan produk-produk yang berkaitan dan mempakej semula sebagai membeli khas.

49. Mulakan blog. Menulis tentang industri atau butiran anda dalam stor kejadian .

50. Menawarkan pelanggan anda diskaun untuk setiap rujukan yang mereka sediakan.

Site Meter