Halaman

15 Things People Hate About Your Website

15 Perkara Orang Benci Mengenai Laman Web Anda

1) Pop-Up Iklan

Mari kita mendapat satu yang paling jelas keluar dari jalan. Pop-up adalah serius menjengkelkan. Ya, pop-up boleh mendapatkan pelanggan anda e-mel baru beberapa, tetapi yang benar-benar bernilai semua lalu lintas yang anda kehilangan apabila pelawat meninggalkan laman web anda dalam kegusaran? Menukar pelawat laman ke petunjuk dengan kandungan yang ditulis dengan baik dan menarik CTAs / tawaran, gimik tidak interruptive.

2) Bermain secara automatik Kandungan Multimedia Apabila Page Loads

Shhhh! Saya tidak sepatutnya di laman web ini di tempat kerja! Jika seseorang menikmati apa yang mereka fikir adalah sesi menyemak imbas senyap dan mereka dihujani dengan lagu tema anda atau kepala bercakap di video yang mana mereka tidak tekan "play" dan tidak dapat mencari butang untuk "berhenti," apa yang anda fikir mereka akan lakukan? Sesetengah mungkin meraba-raba untuk butang bisu mereka, tetapi saya lebih mudah boleh mencari butang belakang dalam pelayar saya daripada kawalan kelantangan komputer saya. Benarkan pelawat memilih untuk memainkan kandungan multimedia; tidak memaksa ia kepada mereka.

3) mengelirukan Animasi

Anda mungkin biasa dengan ujian sekelip dengan sekarang - 3 saat pengguna perlu menyesuaikan diri mereka di mana-mana laman web yang diberikan sebelum klik 'kembali' dalam pelayar mereka. Animasi, video auto-play, berkelip dan berkelip iklan yang dibayar, dan hiburan interaktif lain mungkin kelihatan benar-benar sejuk (saya pasti ia direka dengan baik!) Tetapi ia detracts daripada tumpuan pelawat semasa yang kritikal 3 saat. Nix animasi, dan membiarkan pelawat memberi tumpuan kepada apa yang mereka boleh lakukan pada laman tersebut dengan tajuk ditulis dengan jelas dan salinan maksudnya.

4) Generik Saham Photography

Anda telah mendengar menggunakan imej besar untuk pemasaran inbound anda, supaya anda pergi melayari dan mencari batu permata ini untuk laman web anda:

Gambar saham buruk
Adakah kita sepatutnya percaya mereka bekerja di syarikat anda? Dan mereka sentiasa gembira untuk yang bekerjasama di atas sehelai kertas notebook? Tunjukkan gambar pelanggan, orang sebenar yang bekerja di syarikat anda, produk anda, dan lokasi anda. Atau jika anda terutamanya mereka bentuk celik, mewujudkan visual diri anda yang secara langsung berkaitan dengan apa yang anda lakukan. Imej-imej membantu jika mereka menjelaskan sesuatu untuk pengunjung - fotografi saham generik tidak membantu pengunjung, jadi dengan sambungan, ia tidak membantu anda.

5) Termasuk Borang yang 'Hubungi Kami' di Lieu Penerangan Contact

Bentuk A 'Hubungi Kami' mungkin kelihatan seperti cara yang mudah untuk menjana senarai e-mel opt-in, tetapi ia benar-benar bentuk yang bernilai sekurang-kurangnya generasi memimpin untuk anda dan pelawat laman web anda. Ia terlalu generik, dan tidak menunjukkan hubungan yang benar-benar mahu menerima komunikasi yang berterusan daripada anda - ia lebih besar kemungkinan mereka mempunyai masalah satu masa atau permintaan yang perlu ditangani.

Jadi katakan mereka sebenarnya mempunyai permintaan satu masa. Tidak ada yang salah dengan mempunyai "Hubungi Kami" Modul di laman anda; tetapi ia tidak seharusnya menjadi satu-satunya cara komunikasi antara anda dan pelanggan anda. Jika pengunjung atau pelanggan keperluan anda membantu, mereka mahu sekarang. Mereka tidak mahu mengisi borang dan menunggu untuk melihat apabila, jika pernah, mereka mendapat jawapan. Biarkan orang menghubungi anda melalui e-mel, telefon, dan media sosial, dan membuat maklumat yang terdapat di laman web anda.

6) difahami 'Tentang Kami' Page

Adakah halaman anda 'Mengenai Kami' menjelaskan apa yang anda lakukan dalam celoteh perniagaan, atau menggunakan perkataan dan frasa yang sama untuk penduduk umum? Mari kita memainkan permainan menggunakan terjemahan HubSpot ini 'Tentang Kami' halaman salinan. Adakah anda tahu apa yang kita lakukan jika 'Tentang Kami' halaman kami berkata (bersyukur, ia tidak)?

HubSpot membantu organisasi di beberapa negara mengurangkan perpindahan oleh backfilling saluran paip jualan dengan lalu lintas yang berkelayakan yang menjana petunjuk yang menukarkan menjadi pelanggan seumur hidup dengan nilai yang tinggi. Kami mencapai ini melalui perisian canggih yang menyepadukan semua saluran pemasaran untuk paparan sinergi data yang menentukan dan mengutamakan aktiviti-aktiviti pemasaran yang bernilai tinggi.

Apa? Mari kita menterjemahkan itu ke dalam cara orang bercakap sebenarnya!

HubSpot semua-dalam-satu perisian pemasaran membantu lebih daripada 6,000 syarikat di 45 negara menarik petunjuk dan menukarkan mereka menjadi pelanggan. Perintis dalam pemasaran inbound, HubSpot bertujuan untuk membantu pelanggan membuat pemasaran yang orang sebenarnya boleh suka.

Faham, kami membuat perisian pemasaran yang membantu anda mendapatkan petunjuk dan pelanggan. Melakukan pemeriksaan celoteh perniagaan 'Tentang Kami' halaman anda untuk memastikan anda bercakap dalam bahasa yang bukan pakar boleh faham. Saya cadangkan ia berjalan dengan beberapa orang kawan dan ahli keluarga yang tidak berfungsi dalam industri anda untuk hasil yang terbaik.

7) SEO-Didorong Salinan

Ingat kembali pada awal 2000-an apabila anda pergi ke laman web dan melihat perenggan dan perenggan salinan? Selain menjadi visual menggalakkan, jika anda membaca bahawa salinan anda akan mencari apa-apa lebih daripada sekumpulan salinan kata kunci yang padat bermakna untuk crawler, bukan manusia. Malangnya, beberapa laman web masih menulis untuk bots, walaupun algoritma Google adalah jauh lebih canggih untuk menentukan kerelevanan laman ini daripada ia adalah 10 tahun yang lalu. Malah, kini Google akan ding anda untuk jenis aktiviti! Ada perbezaan antara enjin carian kandungan dioptimumkan dan lebih kandungan dioptimumkan. Jangan menulis untuk crawler; menulis untuk manusia.

8) Tidak Termasuk Butang Perkongsian Sosial di Kandungan Anda

Jika anda menulis untuk manusia, anda mungkin mempunyai beberapa kandungan benar-benar menarik di laman anda. Kandungan yang orang ingin berkongsi di media sosial, mungkin. Itulah sebabnya ia adalah satu kekecewaan yang besar untuk tatal ke atas dan ke bawah mencari "Tweet ini!" butang, hanya untuk menyedari tidak ada apa-apa perkongsian butang sosial di laman web anda! Butang ini membuat perkongsian sosial mudah untuk pembaca anda - mereka tidak perlu copy dan paste URL anda, memendekkan, dan mengarang tweet. Dan Pilihan perkongsian sosial mudah bermakna kandungan anda mendapat penglihatan lebih, yang bermakna lebih banyak lalu lintas laman web, kedudukan enjin carian yang lebih baik, dan lebih banyak peluang memimpin generasi.

9) Anda Tidak Ada Blog

Mungkin saya berat sebelah, tetapi melawat laman web tanpa blog adalah giliran off. Pelawat mahu belajar tentang anda, dan di dunia hari ini di mana pengguna sedang menjalankan mendalam penyelidikan syarikat sendiri sebelum pernah menghubungi orang jualan, sebuah 'Tentang Kami' halaman tidak cukup untuk memberitahu cerita penuh. Fikirkan ia seperti ini - 'Tentang Kami' halaman seperti personaliti anda di temu duga kerja, dan blog anda adalah personaliti anda selepas beberapa minuman. Selepas membaca melalui sampel catatan blog sepanjang span masa yang panjang, pengunjung mempunyai pemahaman yang lebih baik daripada siapa anda (yang mengagumkan), yang bekerja di syarikat anda, apa yang anda percaya, dan bagaimana anda telah berkembang dari masa ke masa.

10) Tajuk dan Kandungan adalah tidak selaras

Jika anda seorang pencipta kandungan yang gemar, anda tahu betapa pentingnya tajuk baik yang halus adalah. Tajuk besar adalah apa yang menyebabkan orang ramai mengklik pada RSS, e-mel, dan enjin carian mereka untuk membaca apa yang anda tulis. Tetapi jika mereka bertemu dengan kandungan yang tidak berkaitan dengan tajuk yang disediakan, anda akan mengecewakan pengunjung - dan mereka akan meninggalkan laman web anda. Walaupun ia adalah penting untuk menarik perhatian rakyat dalam tajuk, pastikan ia tidak mengelirukan dan kandungan anda sebenarnya boleh hidup sehingga apa yang anda berjanji anda akan menyampaikan.

11) Anda Seruan Tindakan Salinan Tidak Jajarkan Dengan Tawaran

Sepanjang garis yang sama, panggilan untuk tindakan yang anda perlu menyelaraskan dengan apa yang pelawat terima apabila mereka menebus tawaran anda. Tidak ada yang lebih mengecewakan daripada yang dijanjikan 50% daripada kupon dalam salinan panggilan untuk bertindak, hanya untuk menebus dan mendapati terdapat satu kaveat yang mengatakan bahawa anda mesti membelanjakan $ 1,000. Pada pilih item. Dalam stor pembelian sahaja. Ini tidak hanya menghina kepada pengunjung anda, tetapi ia juga akan membunuh reputasi anda dan kadar penukaran panggilan untuk bertindak dan halaman arahan anda.

12) Menghubungkan Dalaman Anda Bukankah mesra pengguna

Apabila dilakukan dengan betul, pautan dalaman adalah berguna untuk pembaca dan laman web sama. Mereka menunjukkan pembaca kepada maklumat yang berkaitan, dan membantu anda memperbaiki ranking organik untuk laman penting di laman web anda sendiri. Tetapi beberapa laman web seolah-olah mempunyai masalah melaksanakan menghubungkan dalaman dengan betul, menunjuk pengguna ke halaman yang tidak relevan, menghubungkan frasa yang pelik dalam salinan itu, dan overdoing ia ke tahap membuat kandungan yang tidak boleh dibaca.

Termasuk pautan dalaman sahaja ke halaman yang berkaitan di laman web anda yang akan meningkatkan pengalaman pembaca, dan termasuk yang pautan teks sauh yang masuk akal yang paling. Mengakui bahawa kadang-kadang, pautan yang masuk akal yang paling tidak adalah teks sauh kata kunci dioptimumkan, sama ada, seperti dalam contoh ini dari blog post pagi semalam.

menghubungkan dalaman
Saya berfikir tentang cara untuk menyusun semula ayat terakhir jadi teks utama yang boleh kata kunci dioptimumkan, tetapi pada akhirnya, yang "rujukan ebook ini" teks, manakala dari segi teknikal terhadap SEO amalan terbaik, adalah pilihan yang mesra pengguna yang paling.

(Petua:. Pastikan anda mempunyai semua pautan terbuka ke dalam tab baru dalam pelayar anda, bukan tetingkap yang sama Pelawat tidak boleh selesai membaca kandungan di laman ini, dan anda tidak mahu untuk mengemudi mereka sedang mereka masih membaca!)

13) Itulah slider Ambil Selamanya, dan Ever, kepada Muatkan

Slider adalah cara yang baik untuk mempamerkan berbilang imej dengan cara ruang-cekap (hanya menyemak laman utama semasa kami, sebagai contoh). Tetapi ada cara yang betul dan cara yang salah untuk menggunakannya. Jika beban slider imej anda dengan cepat dan tidak memerlukan halaman baru untuk memuatkan setiap kali klik pengguna, tahniah! Slider anda tidak menjengkelkan. Tetapi web yang penuh dengan slider itu, setiap kali anda klik anak panah untuk imej seterusnya, memuatkan halaman web yang baru. Yang boleh membawa pengunjung dari masa 0 beban kedua untuk 1, 2, 5, atau lebih saat sebagai tambah nilai laman web keseluruhan!

(Tip: Jika anda menggunakan slider yang dalam jawatan senarai, mengiringi unsur-unsur visual dengan salinan bertulis atas atau di bawah gelangsar Ramai pembaca pengimbas, dan tidak akan melabur masa untuk klik melalui setiap imej dalam gelangsar..)

14) Menggunakan Flash

Ramai pereka menggunakan Flash di laman web pelanggan, dan itu cukup untuk membuat merasa jijik pemasar carian bersama-sama dengan pelawat laman web. Masalah dengan Flash bukan dalam batasannya; Saya telah melihat beberapa laman web yang menakjubkan dicipta dengan Flash! Tetapi enjin carian tidak boleh membaca, jadi laman web anda tidak akan diindeks. Dan masalah lain? Pelawat sering mencari sekeping yang sangat khusus maklumat ketika melawat laman web anda - jika mereka perlu menunggu untuk satu pengenalan visual 10 saat untuk membuka pada skrin sebelum mereka boleh mencari jam anda beroperasi, anda akan mempunyai pelanggan marah (atau akan menjadi-pelanggan, bergantung kepada tahap kesabaran).

15) Pesalah Terburuk: Saya Tidak Tahu Apa yang Do.

Ini adalah pesalah yang paling teruk pada pendapat saya - apabila seseorang mendarat di laman anda, adakah mereka tahu apa yang perlu dilakukan? Baiklah, mungkin mereka tidak suka gambar saham anda, atau mungkin mereka melihat satu bentuk 'Hubungi Kami' yang grinds gigi mereka. Tetapi pengunjung mungkin boleh melihat masa lalu perkara-perkara jika mereka boleh berkongsi apa yang laman web anda tidak, apa nilai yang, dan apa yang perlu dilakukan seterusnya. Sertakan salinan jelas tajuk, jargonless salinan halaman yang menerangkan nilai apa yang anda lakukan, dan satu yang jelas utama panggilan untuk bertindak bagi setiap halaman yang menunjukkan pelawat bagaimana untuk mengambil langkah-langkah yang akan datang - sama ada yang yang melanggan ke blog anda, mendapatkan percubaan percuma , menonton video, atau apa-apa tindakan lain yang anda berharap pengunjung akan melaksanakan di laman anda.

Site Meter