Halaman

Charyl chappuis

KUALA LUMPUR : Malaysia akan menjadi tuan rumah Thailand dalam pusingan kedua perlawanan akhir Piala Suzuki AFF di Stadium Bukit Jalil pada hari Sabtu (20 Dis) malam .

Tuan rumah telah mendapat kerja mereka dipotong untuk mereka , selepas Thailand merampas mendahului 2-0 dalam perlawanan pertama di Bangkok . Thailand dan Malaysia telah dimainkan dua kali terhadap satu sama lain dalam kejohanan tahun ini . Pada kedua-dua keadaan , Thailand muncul juara .

Ia akan menjadi perlawanan yang rapat menonton serta kembali di Thailand , terima kasih kepada pemain tengah bertenaga mereka Charyl Chappuis . Pemain tengah Thai dan rakan sepasukan tidak akan berehat dengan kejayaan mereka .

"Saya fikir ia akan menjadi sesuatu yang baru bagi kami kerana pemain kami akan bermain di hadapan 100,000 peminat, " kata Chappuis " Kami adalah satu pasukan yang sangat muda ; . Kita hanya perlu bertenang dan bermain permainan biasa kami , dan saya rasa kita akan baik . "

Para penyokong rumah mungkin melebihi bilangan Pasukan Thailand di Stadium Bukit Jalil . Tetapi peminat Chappuis ' , sekurang-kurangnya , akan didapati di kedua-dua belah jurang sepakbola . Pemain Switzerland kelahiran telah memperoleh dirinya yang berikut besar-besaran sejak berpindah ke Thailand untuk berulang alik perdagangan beliau dua tahun lalu .

Peminat beliau telah berkembang di seluruh Asia Tenggara , dengan hampir 300,000 pengikut di akaun Instagram beliau semata-mata . Ramai penyokong Chappuis telah dimenangkan oleh penampilan , tetapi pemain berusia 22 tahun itu mahu dilihat untuk kemahiran bola sepak . " Bagi saya , ia lebih penting mereka suka saya untuk kemahiran bola sepak saya , " katanya .

Lebih penting lagi , Chappuis berharap ia akan menarik perhatian kelab Eropah . " Saya dilahirkan di Switzerland , dan mewakili mereka sehingga tahap di bawah - 21 , " kata Chappuis . " Tetapi sekarang saya berbangga bermain untuk Thailand ; Walau bagaimanapun , salah satu impian saya juga bermain ( liga bola sepak ) di Eropah . "

Beliau menambah: " Impian saya adalah untuk bermain untuk Barcelona , tetapi saya tahu bahawa tidak mungkin . Saya suka Bundesliga Jerman , jadi impian saya adalah untuk bermain di sana satu hari . "

Buat masa ini , Chappuis meletakkan impian Eropah beliau ditahan . Beliau baru-baru ini menandatangani untuk kelab bola sepak Thai SuphanBuri FC untuk musim 2015 .

- AFP / rw

Site Meter