Halaman

Cara Membuatkan Brochure Anda Menjadi Lebih Efektif dan Berkesan

Bagaimana anda boleh membuat risalah anda lebih berkesan? Bagaimana anda menulis salinan yang mendapat risalah dan risalah membaca dan pelanggan untuk bertindak balas ?? Gunakan 11 penulisan iklan dan reka bentuk tips untuk mewujudkan dan meningkatkan kesusasteraan anda jualan anda menyediakan pelanggan.

pasangan meninjau brochureIf anda merancang untuk mencipta risalah untuk menghidupkan jualan atau untuk mengumumkan produk baru atau perkhidmatan, anda mungkin tertanya-tanya apa yang anda boleh lakukan untuk memastikan tindak balas yang baik.

Lagipun, apabila anda menambah semua kos untuk membangunkan brosur atau risalah - penulisan, fotografi, reka bentuk grafik dan percetakan, ditambah dengan masa yang anda atau kakitangan anda belanjakan untuk chores- berkaitan perniagaan-sampul surat bersaiz risalah yang mudah boleh kos 50 sen sekeping atau lebih, walaupun anda menggunakan kos rendah perkhidmatan percetakan dalam talian untuk mencetak flier itu.

Kos pos jika anda merancang untuk mel flier, menambah lebih kepada kos. (Jumlah sebenar akan bergantung kepada sama ada anda mempunyai permit mel atau menggunakan perkhidmatan yang tidak, membeli mailing list atau menggunakan senarai rumah anda, kuantiti yang diposkan dan faktor-faktor lain.) Letakkan semua bersama-sama dan garis bawah untuk sekeping dihantar jualan sastera mungkin lebih daripada $ 1 setiap satu untuk perniagaan kecil.

Kos tidak adalah satu-satunya perkara yang anda perlu bimbang tentang. Tiap-tiap sekeping sastera yang anda hantar keluar meninggalkan kesan kepada prospek anda. Meninggalkan kesan yang salah, dan anda menjalankan risiko kehilangan jualan dan mengasingkan pelanggan.

Jadi, apa yang anda boleh lakukan untuk membuat risalah jualan anda yang seterusnya atau flier seorang pemenang? Berikut adalah sepuluh rahsia penting risalah berjaya.

1. Memahami pelanggan anda. Sebelum anda menghabiskan masa apa-apa perancangan risalah, pastikan anda memahami pelanggan anda. Mengapa mereka mahu membeli produk anda? Apakah perkara yang paling penting ia boleh lakukan untuk mereka? Apakah masalah yang paling penting produk atau perkhidmatan anda boleh menyelesaikan untuk mereka? Jika anda tidak tahu jawapan kepada soalan-soalan seperti ini, pergi bertanya. Bercakap dengan jurujual anda. Bercakap dengan pelanggan. Gunakan jawapan mereka untuk membantu membuat keputusan yang memberi manfaat untuk bermain dalam risalah anda.

2. Rancang risalah anda untuk AIDA.
Tidak, itu bukan makcik kegemaran anda. AIDA adalah singkatan Perhatian, Faedah, Keinginan, dan Tindakan. Untuk lebih berkesan, risalah anda perlu mendapatkan perhatian, mendapatkan prospek yang cukup berminat untuk membaca lebih lanjut, meningkatkan keinginan mereka untuk produk atau perkhidmatan, dan mendapatkan mereka untuk mengambil tindakan tertentu seperti beli sekarang, memanggil dan membuat temujanji, mengembalikan kad pos.

3. Jangan meletakkan gambar bangunan anda di sampul brosur.
Pasti, anda berbangga dengan bangunan dan cara syarikat ini telah berkembang. Tetapi pelanggan anda benar-benar tidak peduli betapa bangganya anda syarikat anda, atau berapa besar bangunan anda. Satu-satunya perkara yang mereka mengambil berat tentang sama ada atau tidak produk anda memenuhi keperluan mereka. Jangan buang ruang perlu anda gunakan untuk menjual produk anda dan meyakinkan pelanggan untuk membeli sekarang.

4. Jual, jangan beritahu.
Pelanggan dan prospek anda tidak benar-benar berminat dalam syarikat atau produk anda. Mereka berminat untuk diri mereka sendiri dan / atau perniagaan mereka sendiri. Untuk mendapatkan perhatian mereka, risalah anda perlu memberi tumpuan kepada faedah yang mereka akan menikmati dengan membuat pembelian daripada anda. Ingat, orang tidak membeli mesin menjawab telefon untuk merakam mesej. Mereka membeli mesin menjawab supaya mereka tidak akan terlepas panggilan penting lagi.

5. Gunakan tajuk dan grafik penonton anda mengambil berat tentang.
Pembaca purata mengambil masa kurang dari 5 saat untuk renungan penutup risalah dan memutuskan sama ada atau tidak untuk membacanya. Jika tajuk atau grafik anda di sampul risalah anda adalah membosankan, beberapa penerima akan mengganggu membukanya.

Sebagai contoh, gambar orang menonton penyampai menulis pada carta flip atas tajuk berita yang berbunyi, "Matching Rakyat dan Strategi," mungkin untuk mendapatkan brosur nada ke dalam tong kitar semula. Tetapi, gambar yang menunjukkan seorang ahli perniagaan memberi pujian menandatangani untuk kumpulan kecil syarikat-syarikat bersekutu dan tajuk berita yang berbunyi, "Latih Pasukan Anda Untuk Tanah Jualan Besar," adalah mungkin untuk mendapatkan perhatian.

6. Penggunaan faedah berorientasikan tajuk utama di dalam risalah anda, terlalu.
Sebaik sahaja anda telah mendapat penerima risalah untuk membuka risalah itu, perkara yang akan datang mereka akan lakukan ialah mengimbas tajuk utama di dalam risalah ini. Gunakan tajuk utama dalam memegang perhatian mereka, dan mereka bergerak melalui salinan.

7. Gunakan mata peluru untuk memberi tumpuan kepada ciri-ciri utama produk atau perkhidmatan anda. Pengguna dan ahli perniagaan sama ditekan untuk masa dan mempunyai banyak iklan bersaing untuk perhatian mereka. Jadi mereka cenderung untuk mengimbas dengan cepat melalui salinan. Ciri-ciri yang kaya dengan mata peluru akan membantu menjaga mereka fokus pada apa yang anda tawarkan dan memimpin mereka ke arah tindakan yang anda mahu mereka mengambil akan datang.

8. Beritahu mereka apa yang anda mahu mereka lakukan selepas membaca salinan.
Selepas anda menarik minat pembaca dalam apa yang anda jual, anda perlu mengambil langkah seterusnya: memberitahu mereka apa yang mereka perlu lakukan untuk memperoleh ia. Jangan hanya menganggap mereka akan mencari nombor telefon anda dan memanggil atau melawat laman web anda. Jika anda tidak memberitahu mereka apa tindakan untuk mengambil, mereka boleh mengambil satu yang salah - memanggil lain saudagar atau perkhidmatan pembekal bukan anda.

9. Beri mereka alasan untuk bertindak sekarang
Jika anda tidak menggesa pembaca untuk bertindak sekarang, dan tidak memberi mereka sebab untuk berbuat demikian, usaha anda untuk mendapatkan perhatian, membina minat dan keinginan akan sia-sia. Pelanggan akan beralih kepada perkara yang akan datang yang menangkap perhatian mereka dan melupakan semua tentang anda. Beberapa tawaran yang lebih biasa untuk mendapatkan pelanggan untuk membeli sekarang adalah diskaun khas yang hanya sah sebelum tarikh tertentu, hadiah percuma untuk pembelian sebelum tarikh yang tertentu, dan rebat bagi pembelian oleh tarikh tertentu. Lain-lain yang tidak melibatkan diskaun atau hadiah adalah peringatan untuk membeli sekarang kerana kuantiti adalah terhad (jika mereka benar-benar adalah), atau kerana harga akan meningkat, dan lain-lain

10. Jadikan ia mudah untuk bertindak balas.
Pastikan nama perniagaan, nombor telefon anda dan laman web url adalah mudah didapati dalam brosur. Tambah halaman perniagaan FaceBook atau Google+ anda, jika anda mempunyai seseorang yang melihat mereka kerap juga. Suatu kod QR yang mengambil orang sama ada ke halaman produk anda atau ke halaman untuk daftar untuk newseltter anda adalah satu lagi pilihan untuk dipertimbangkan.

11. Hendaklah engkau membawa risiko.
Sebaik sahaja anda telah membina keinginan untuk mempunyai apa yang anda jual, anda masih boleh kehilangan jualan jika pelanggan mempunyai sebarang kebimbangan untuk membeli kerana mereka tidak tahu siapa anda atau bagaimana baik produk benar-benar adalah. Untuk meringankan ketakutan pelanggan, termasuk jaminan wang kembali.

Site Meter