Halaman

Langkah Anda Untuk Berjaya Dalam Hidup

"Ia tidak menarik minat saya apa yang anda lakukan untuk hidup. Saya ingin tahu apa yang sakit untuk, dan jika anda berani untuk mempunyai impian memenuhi keinginan hati anda. Ia tidak menarik minat saya berapa umur anda. Saya ingin tahu jika anda akan mengambil risiko kelihatan seperti orang bodoh untuk cinta, untuk impian anda, untuk pengembaraan yang hidup ". - Oriah Gunung Dreamer

Terdapat banyak kali dalam hidup saya di mana saya telah terperangkap dan tidak diketahui apa yang perlu dilakukan seterusnya. Saya telah menderita atas apa yang perlu saya lakukan atau tidak dan sama ada saya telah membuat pilihan yang tepat.

Keadaan ini tidak mengetahui apa yang perlu dilakukan seterusnya terpakai kepada kita semua, di mana-mana umur dan di pelbagai peringkat kehidupan kita. Sama ada kita bertolak ke universiti, tamat pengajian, memilih laluan kerjaya kami, pulih dari rehat jantung, yang dibuat berlebihan, atau memasuki ke dalam persaraan, kita semua mempunyai satu titik dalam kehidupan kita di mana kita tidak tahu apa yang perlu dilakukan seterusnya.

Jawapan atau penyelesaian yang kita cari berbeza-beza mengikut di mana kita berada di dalam kehidupan kita. Seorang graduan muda akan memberi tumpuan kepada menjawab soalan ini berkaitan dengan masa depan mereka dan memilih kerjaya yang tepat. A orang yang memasuki ke dalam persaraan akan bertanya soalan dengan harapan untuk menyelesaikan isu melakukan sesuatu yang mempunyai nilai dalam kehidupan mereka dan seorang ibu muda baru-baru ini bercerai akan bertanya soalan ini dengan harapan bahawa dia boleh mencari jawapan yang akan membolehkan beliau untuk hidup hari lain.

Secara peribadi, saya telah mendapati bahawa 5 langkah berikut akan membantu anda untuk mengetahui apa yang perlu dilakukan seterusnya dalam hidup anda.

1. Letakkan Kasut Running Anda Pada dan Kosongkan Fikiran
"Tidak mengetahui apa yang anda mahu adalah lebih baik daripada mengetahui apa yang anda mahu tetapi tidak mampu untuk mendapatkannya, sekurang-kurangnya anda mempunyai harapan." - Tidak diketahui

Pada satu ketika dalam hidup saya, yang sangat mencabar dan emosi, semua saya boleh lakukan ialah berfikir tentang apa yang saya perlu lakukan untuk mendapatkan ke hari berikutnya. Tidak ada fikiran apa yang saya mahu lakukan pada masa akan datang tidak juga terdapat apa-apa pemikiran bagaimana saya mahu hidup saya untuk menjadi. Ia adalah hanya satu perkara yang masih hidup dari satu hari ke hari yang akan datang.

Jika anda berada dalam situasi ini tidak panik, hanya memberi tumpuan kepada apa yang anda perlu lakukan untuk mendapatkan sepanjang hari. Bagi saya, dalam masa yang mencabar ini, senaman adalah penyelesaian untuk membantu saya mendapatkan melalui hari saya. Setiap pagi saya akan penggera berbunyi pada pukul 6 pagi. Saya akan mempunyai gear saya berjalan siap tidur, saya akan berpakaian, berjalan keluar pintu dan mula berjalan selama 45 minit. Saya akan kembali dari jangka saya, mempunyai pancuran dan shake protein saya, kemudian tunggu anak-anak untuk bangun dan hari saya akan bermula.

Untuk masa yang panjang adalah amat sukar untuk bangun dari katil dan pergi untuk jangka masa saya kerana saya hanya mahu untuk menyembunyikan. Selepas beberapa bulan (ya ia mengambil masa yang panjang) saya mula sedar bahawa apabila saya mula berjalan, saya akan berasa dahsyat dan kemudian apabila saya sampai ke penghujung jalan, saya akan mula berasa lebih baik dan perasaan yang sakit dalam perut saya akan hilang . Lama kelamaan saya mula mengharapkan pagi saya jangka kerana saya berasa lebih bertenaga dan saya tidur lebih baik.

Baru-baru ini saya telah berbicara dengan seorang penyembuh tentang bagaimana saya terselamat cabaran hidup saya dan beliau berkata proses itu adalah salah satu cara terbaik untuk menghilangkan kesakitan emosi yang kita rasa dan tahan dalam badan kita. Beliau berkata bahawa saya bernasib baik kerana telah menemui satu penyelesaian yang bekerja dengan baik bagi saya, kerana ia membolehkan saya untuk menguruskan kesakitan emosi saya, supaya saya boleh bergerak ke peringkat seterusnya sorting daripada apa yang saya mahu lakukan seterusnya dengan hidup saya.

Saya mengambil masa 12 bulan untuk mencapai tahap di mana saya telah bersedia untuk melihat masa depan saya. Ketika itu, saya yang fasa seterusnya perjalanan saya bermula dan saya gembira untuk berkongsi dengan anda bagaimana saya menemui apa yang saya mahu lakukan dengan hidup saya.

2. Ambil Tindakan Untuk Wake Up Minda Sedar Anda
"Tiada siapa yang akan melakukan hidup anda untuk anda. Anda perlu melakukannya sendiri, sama ada anda kaya atau miskin, daripada wang atau membuatnya, penerima nasib tidak masuk akal atau ketidakadilan yang dahsyat. Dan anda perlu lakukan ia tidak kira apa yang benar. Tidak kira apa yang keras. Tidak kira apa yang berlaku zalim, sedih, perkara sucky menimpa anda. Kasihan diri adalah jalan buntu. Anda boleh membuat pilihan untuk menurunkan itu. Ia terpulang kepada anda untuk membuat keputusan untuk terus diletakkan di sana atau pulih dan mengusir "- Cheryl Stryed.

Hidup tidak boleh dijangka dan penyelesaian yang kita berusaha untuk menjawab soalan-soalan kehidupan kita tidak selalu datang dibungkus dengan baik. Tiada kaedah-kaedah untuk mengikuti dan kita perlu bekerja keras untuk menentukan jalan hidup kita. Bangun minda sedar kita untuk menerima realiti kita, menerima perubahan dan ketidaktentuan hidup, adalah satu langkah ke arah mencari tahu apa yang perlu dilakukan seterusnya dalam kehidupan kita.

Bagi saya saya terpaksa berhadapan dengan kepercayaan diri saya mengehadkan yang tidak menjadi sebahagian daripada minda sedar saya dan blok jalan saya untuk bergerak ke hadapan. Saya tidak dapat melihat masa depan yang lebih untuk diri saya dan saya tidak tahu siapa saya atau apa yang saya mahukan dan membuat keputusan mengenai apa yang perlu dilakukan dengan hidup saya adalah mustahil. Ini adalah bahagian yang paling sukar bagi saya, memikirkan apa yang saya mahukan, apa yang saya suka lakukan dan bagaimana untuk menjadi saya atau percaya kepada-Ku.

Saya masih ingat membaca di suatu tempat yang jika kita perlu membuat keputusan penting atau pilihan dalam hidup kita, kita boleh menjadi terharu dan jadi kami memilih untuk berbuat apa-apa - hanya terlalu keras. Kita menjadi lumpuh bukannya dibebaskan oleh kuasa pilihan. Oleh kerana saya tidak tahu apa yang saya mahukan, saya tidak dapat membuat keputusan tentang apa yang arah saya mahu hidup saya untuk pergi, jadi untuk masa yang lama saya tidak apa-apa dan hanya hanyut.

Akhirnya saya menjadi sangat tidak berpuas hati dengan hala tuju kehidupan saya telah mengambil. Saya tahu saya perlu mengambil tindakan dan cepat, kerana saya mempunyai iman yang sangat sedikit dalam diri saya, keyakinan saya adalah rendah dan wawasan saya untuk masa depan saya adalah suram. Saya keliru, berkonflik dan saya tidak mempunyai harapan.

Minda sedar saya mahu penyelesaian yang sesuai dan selamat, namun hati saya, baik ia mahu mengikuti impian saya. Adalah sukar untuk mengikuti jantung anda, untuk mengatasi kepercayaan diri anda menghadkan dan mendapati kuasa anda. Walau bagaimanapun anda boleh melakukannya dan ia semua bergantung kepada mengambil tindakan kepada perubahan. Langkah-langkah yang kecil setiap hari mencipta momentum untuk perubahan.

3. Hayati Kuasa Mengambil Langkah-langkah kecil dengan Cabaran Hari 30
Langkah pertama saya mengambil untuk reprogram minda sedar saya - adalah saya menetapkan diri saya Cabaran Hari 30. Saya menulis 3 matlamat saya mahu mencapai dalam 1 bulan yang akan membuat hidup saya lebih baik daripada ia kini. 3 matlamat ialah: untuk menurunkan 2 kg, untuk mendaftar dan memulakan latihan untuk menjalankan maraton dalam masa 6 bulan dan menghabiskan satu hujung minggu oleh diri saya menulis saya Visi Life. Yang pertama 2 gol adalah mudah untuk dicapai, namun 3 satu membawa saya banyak lagi yang boleh dilakukan tetapi saya lakukan sana pada akhirnya.

Cabaran 30 hari memberikan saya momentum untuk memulakan perjalanan saya untuk mencari tahu apa yang saya mahu lakukan dengan hidup saya. Mencapai matlamat ini 3 memberikan saya keyakinan diri dan kepercayaan untuk terus berjuang kerana saya tahu bahawa jika saya tidak apa-apa maka saya perlu menerima kehidupan yang membimbangkan, rasa tidak puas hati, kesedihan dan pengharapan. Tiada cara lain yang akan berlaku.

4. Dapatkan Kebijaksanaan dan Pengetahuan Lain Yang Telah Been Ada Sebelum.
"Pengetahuan manusia yang lebih banyak dari apa yang telah dilakukan, lebih besar akan kuasa-Nya untuk mengetahui apa yang perlu dilakukan" - Benjamin Disraeli

Saya suka membaca cerita-cerita orang lain tentang bagaimana mereka menjalani kehidupan mereka, falsafah hidup mereka dan bagaimana mereka mengatasi cabaran mereka dalam kehidupan. Saya mendapati bahawa kisah-kisah mereka memberi inspirasi dan motivasi kepada saya terutama apabila saya tidak pasti tentang apa yang perlu dilakukan seterusnya dalam hidup saya. Cerita-cerita ini telah membantu saya untuk membina asas pengetahuan saya agar saya dapat menyelesaikan kekeliruan dalam fikiran saya dan dalam hati saya, tentang apa yang perlu saya lakukan seterusnya. Saya telah membaca banyak buku, namun bagi saya, kedua-dua buku yang paling memberi inspirasi bahawa saya telah membaca bahawa membantu saya mendapatkan kejelasan dan tujuan dalam hidup saya adalah buku Nelson Mandela "The Long Walk to Freedom" dan buku Richard Branson "Skru Ia Lets Do It - Pembelajaran dalam Kehidupan dan Perniagaan ". 2 buku ini adalah sangat berbeza tetapi pelajaran hidup yang Nelson Mandela dan Richard Branson dikongsi tidak ternilai harganya.

5. Adakah Pernah Apa Ia Membawa Untuk Kenali ANDA.
"Dalam masa mana-mana keputusan, perkara yang terbaik yang boleh anda lakukan adalah perkara yang betul, perkara yang terbaik seterusnya adalah perkara yang salah, dan perkara yang paling teruk yang boleh anda lakukan adalah apa-apa." - Theodore Roosevelt.

Mengetahui siapa anda, apa keinginan anda dan apa yang anda mahu lakukan dengan hidup anda. Strategi ini adalah sejajar dengan Strategi 2, yang perlu anda tahu siapa anda agar anda Wake Up Minda Sedar Anda.

Untuk bergerak ke hadapan, anda perlu melepaskan masa lalu anda dan menerima perubahan. Dengan perubahan datang mencipta semula dan jika anda tidak tahu siapa anda dan apa yang anda mahu, ia menjadikannya lebih sukar untuk bergerak ke hadapan dalam hidup anda.

Mempunyai Wawasan Hayat, mengetahui tujuan anda dan bagaimana anda mahu untuk hidup anda adalah asas untuk membina kepercayaan pada diri sendiri, keyakinan anda, daya tahan, keberanian dan akauntabiliti. Ada masa dalam hidup anda di mana anda mungkin tidak tahu apa yang perlu dilakukan seterusnya, atau anda akan membuat keputusan yang salah dan yang baik-baik saja. Dengan tujuan dan visi apabila keadaan ini berlaku anda wont lumpuh oleh ketakutan yang tidak mengetahui apa yang perlu dilakukan, anda akan merampas ia sebagai satu peluang untuk mengalami kehidupan. Jika ia tidak berfungsi bahawa masih ok kerana anda akan diberi kuasa untuk membuat pilihan lain.

Langkah pertama saya ke arah mengetahui apa yang saya mahukan dalam hidup adalah untuk melakukan untuk hari cabaran 30 saya - menetapkan dan mencapai 3 gol dalam 1 bulan. Apabila saya berbuat demikian, maka saya mula mengatur dunia saya dan saya mengkaji cara-cara di mana saya boleh mendapatkan untuk mengenali saya, maksud saya, nafsu saya dan bagaimana saya mahu hidup saya. Ia mengambil sedikit masa (2-3 tahun) tetapi saya sampai ke sana. Saya telah membaca buku, saya telah mencari web, saya telah berbincang dengan orang dan saya telah menghadiri bengkel pembangunan peribadi sehingga saya menemui satu program yang saya fikir adalah sesuai untuk saya. Saya tidak mempunyai Pelan Kehidupan saya bekerja dengan sempurna, tetapi apabila cabaran hidup saya datang tidak akan datang kepada saya, saya adalah jauh lebih bersedia, bermaklumat dan berdaya tahan untuk menghadapi cabaran. Ia masih terluka dan ia adalah sangat emosi tetapi melaluinya semua saya tahu apa yang saya perlu lakukan seterusnya untuk bergerak ke hadapan dalam hidup saya.

Jika anda tidak tahu apa yang perlu dilakukan seterusnya dalam hidup anda mempertimbangkan strategi ini saya telah berkongsi. Ia adalah perjalanan yang sukar tetapi ia juga memberi ganjaran, dalam bahawa anda akan menemui tujuan hidup anda dan semangat anda. Anda akan tahu apa yang perlu anda lakukan dalam hidup anda dan tindakan yang perlu anda ambil untuk sampai ke sana!

 "Lihatlah kembali kepada kehidupan anda dan bertanya: Apakah yang sehingga kini telah benar-benar anda sayangi, apa yang telah dibangkitkan jiwa anda, apa yang diperintah dan pada masa yang sama membuat anda bahagia? Beratur objek dalam takut sebelum anda, dan melihat bagaimana mereka membentuk satu tangga di mana anda setakat ini memanjat ke arah diri sebenar anda. "- Friedrich Nietzsche

Site Meter